Celkové hodnocení
MS Energy e20 je výkonná koloběžka s pohodlným dojezdem, která přes drobné nedostatky zaujme svou rychlostí a komfortem. Podrobnou recenzi naleznete u nás. .. Detailní informace
Podrobné hodnocení
-
9,7/10Rychlost
-
9,5/10Dojezd
-
8,7/10Komfort
-
9,0/10Bezpečnost
-
8,5/10Skládání
-
8,0/10Aplikace
Klady
- Výkonný třírychlostní motor
- Přehledný LCD displej
- Velký dojezd 70 km
- Regenerace energie při brzdění
- Pohodlná jízda díky tlumičům
- Jednoduché skládání
- Široká plocha pro stání
Zápory
- Není značková baterie
- Zadní brzda na levé straně
- Displej bez informace o celkovém najetí
- Nedokonalá mobilní aplikace
- Vůle v řídítkách
- Primitivní háček pro skládání
Moje zkušenost
“Přestože koloběžka má drobné nedostatky v designu a protahování řídítek, výkonný motor a pohodlný dojezd jdou nad rámec očekávání. S pětihvězdičkovým hodnocením v oblastech rychlosti, dojezdu a komfortu je to skvělá volba pro každého, kdo hledá efektivní a pohodlný způsob přepravy po městě.”
Porovnat nabídky e-shopů, které produkt nabízejí →
Displej a rychlost
Díky výkonnému třírychlostnímu motoru je rychlost koloběžky až 40 km/h, což mi naprosto vyhovuje a umožňuje mi rychleji se pohybovat městem. Informace o rychlosti je snadno dostupná na účelném LCD displeji, který je přehledný a dobře viditelný i v plném slunci.
Dojezd a nabíjení
Velkým plus je, že na jedno nabití ujedete až 70 km. To znamená, že většinu svých cest zařídím na jedno nabití a nemusím se bát, že by mi baterie nevydržela. Při brzdění se navíc energie vrací do baterie, takže vydrží o něco déle. Nabíjení trvá okolo 8 hodin, což není problém, když máte koloběžku na večer k dispozici. Tímto způsobem je koloběžka každé ráno připravena k další jízdě.
Komfort a bezpečnost
Myslím si, že koloběžka je navržena s ohledem na komfort. Velká 10palcová kola s tlumiči na předních i zadních kolech umožňují pohodlnou jízdu po městských silnicích. Díky nim se snadno vyrovnám s nerovnostmi na cestách a různými překážkami, aniž bych měl pocit nepohodlí. Baterie na koloběžce bohužel není značková, což mi trošku vadí, protože preferuji kvalitní značkové součástky. Ačkoliv se jedná o malý detail, uvítal bych součástku od renomovaného výrobce.
Jednou z věcí, které by šly vylepšit, je umístění zadní brzdy na levé straně. Nejdříve jsem měl pocit, že to není tak důležité, ale postupem času mi to začalo vadit. Nicméně se na to dá zvyknout a neovlivňuje to výkonnost nebo bezpečnost koloběžky.
Ovládání a skládání
S ohledem na fakt, že tuto koloběžku pravděpodobně budete chtít brát s sebou všude, je důležité zmínit, že skládání je velmi jednoduché a intuitivní. Nicméně, háček pro složení koloběžky je podle mého názoru poměrně primitivní a mohl by být navržen lépe. Navíc řídítka se dají sklopit/složit, tak ani po dotažení nejsou úplně pevná (na obou stranách je vůle), což může být pro někoho nepříjemné.
Další drobnou nevýhodou je, že na displeji mi chybí informace o celkovém najetí a denní počítadlo. Tato data najdete až po připojení koloběžky k mobilní aplikaci, která není úplně dokonalá a mohla by být lepší.
Podtrženo sečteno, tato koloběžka má své chyby, které ale nejsou na obtíž, pokud víte, do čeho jdete. Její dojezd, rychlost a komfort jízy jsou skvělé a převažují nad drobnými nedostatky. Na základě své zkušenosti bych tuto koloběžku doporučil, avšak s určitými výhradami.Kde MS Energy e20 koupit?
mader.cz |
6150 recenzí |
Do obchodu |
11490 Kč |
|
czc.cz |
96883 recenzí |
Do obchodu |
11789 Kč |
|
digi-eshop.cz |
284 recenzí |
Do obchodu |
11990 Kč |
|
datart.cz |
86802 recenzí |
Do obchodu |
11999 Kč |
|
black-monday.cz |
184 recenzí |
Do obchodu |
12982 Kč |
|
electroworld.cz |
83194 recenzí |
Do obchodu |
12990 Kč |
|
apollos.cz |
5684 recenzí |
Do obchodu |
13276 Kč |
|
obchudecek.cz |
2771 recenzí |
Do obchodu |
13371 Kč |
|
ipluto.cz |
563 recenzí |
Do obchodu |
13372 Kč |
|
eberry.cz |
16102 recenzí |
Do obchodu |
13446 Kč |
|
robotworld.cz |
2409 recenzí |
Do obchodu |
13490 Kč |
|
czpc.cz |
N/A recenzí |
Do obchodu |
13494 Kč |
|
nc.cz |
2485 recenzí |
Do obchodu |
13670 Kč |
|
oaza.cz |
10387 recenzí |
Do obchodu |
13720 Kč |
|
kak.cz |
6235 recenzí |
Do obchodu |
13990 Kč |
|
patro.cz |
18974 recenzí |
Do obchodu |
14108 Kč |
|
onlineshop.cz |
47324 recenzí |
Do obchodu |
14213 Kč |
|
netrade.cz |
291 recenzí |
Do obchodu |
14369 Kč |
|
vmshop.cz |
1760 recenzí |
Do obchodu |
14836 Kč |
|
sandi.cz |
1787 recenzí |
Do obchodu |
19990 Kč |
Zkušenosti dalších zákazníků
Koloběžku mám již půl roku a najeto cca 350km. Před koupí jsem dlouho vybíral a četl recenze všech ostatních, tak jsem si řekl, že alespoň trošku pomohu dalším při výběru…K tomuto konkrétnímu modelu jsem se rozhodl protože jsem chtěl, aby byla skladná, do cca 20 kg – nosím ji do prvního patra, aby měla rozumný dojezd a hlavně slušný výkon – jízda do kopečka. Rovněž pro mě hrálo roli i ovládání rychlosti – zde palcem pod řidítky. (V chladnějších dnech by mi ukazováček snad umrzl u jiného tipu plynu..) 😀 Jezdím převážně ve městě po zpevněných cestách (dlažební kostky, asfalt, zámková dlažba), takže jsem chtěl alespoň základní odpružení a nafukovací gumy. Bonus pro mě bylo připojení bluetoth a tempomat, který využívám sporadicky.Ihned po doručení jsem ji složil a byl jsem natěšený na první jízdu..Složení bylo vcelku rychlé, nicméně chce si to s tím malinko pohrát – brzdy byly seřízené, jen řidítka byla mírně otočená na stranu, ale to šlo dobře vycentrovat…chvilku jsem si rovněž hrál se sklopným mechanismem řidítek (červíci) to mi chvilku trvalo, než jsem je vyšteloval, ale nakonec také dobré…Dal jsem ji doplna nabít (ze začátku se nabíječce moc nechtělo – nabíjet začala až po chvilce). Jakmile se koloběžka nabila, nabíječka sama pozná plný stav a vypne se – na čárky na displěji nehleďte, nabíjí se asi ještě 45 minut po té, co koloběžka ukazuje plný stav.Při prvním vyjetí jsem vyzkoušel všechny způsoby jízdy a velmi mile mi překvapil její výkon, má velice slušný odpich a sílu (vážím cca 85kg i s oblečením a s batohem) Nějaké škubání při rozjezdu, jak někdo zmiňoval, je, ale občasné a minimální..není to nic hrozného, popřípadě jde si na to zvyknout – záleží na nastavení výkonu a hlavně nulového a nenulového startu..Při nulovém startu v koloběžce mírně škubne, ale to je vlivem překonání rozjezdu ze stoje a ve mě to naopak evokuje velký výkon motoru a líbí se mi. Zkrátka a dobře jsem byl ze začátku nadšený…brždění rekuperací vcelku silné, brzdy také docela účinné.Jezdím na odemčený výkon, po rovinkách kde nikdo není těch 40 není problém..I s mojí váhou do mírného kopečka jedu cca těch 35 km/h pokud vás někdo nezbrzdí, to se rozpohybováváte jen velice těžko..Co se týká dojezdu – výrobce nedoporučuje jezdit na méně než 2 čárky, což je logické – klesne napětí v baterii, koloběžka nemá takový výkon a baterie se ničí – tohle není chyba výrobce, ale to je běžný proces baterie, s mojí hmotností a s plným výkonem mám dojezd cca 30 – 35km, kdy ke konci je poznat, že napětí baterie klesá a tím pádem i výkon. Věřím, že na eko režim deklarovanou vzdálenost ujede. Při jízdách v horku (25 stupňů a víc) se na tento maximální výkon zahřeje motor i kontrolér tak, že koloběžka ztratí část svého výkonu a je taková „líná“, ale nikdy se mi nestalo, že by se mi vlivem teploty úplně vypla a někde bych musel čekat.Po pár jízdách do práce se mi (jak bylo psáno v jiných recenzích) začal ozývat při přejíždění přes nerovnosti takový klapavý zvuk u přední pružiny – až nepříjemný zvuk narážející kov na kov. Odhrnul jsem převlečnou gumu, povolil a následně dotáhl matku pod touto gumou – pozor, je tam jistící červík – a od té doby mám klid. Po dalších pár jízdách koloběžka najednou přestala nabíjet úplně, kdy tímto reaguji na první nabití jak je psáno výše…Byl jsem mrzutý, že bych ji měl dát do reklamace a tak jsem ji zkusil otevřít, kdyby to byla jen nějaká blbost – nikde žádná pečeť nebyla, takže nikdo nic nepozná…Po otevření jsem zjistil, že byl studený spoj mezi nabíjecím konektorem a baterkou – kablíky se od sebe volně odlepily. Stačilo spájet dohromady (kvalitně) a již nikdy se mi tento problém neobjevil.V průběhu ježdění se mi občas stalo – minimálně, ale stalo, že u koloběžky začal blbnout software – třeba jsem zabrzdil rekuperací a najednou koloběžka přestala brzdit, tak jsem musel brzdy domáčknout abych brzdil kotouči – nepříjemný pocit, hlavně když potřebujete zabrzdit a najednou se stane tohle..ihned po tom koloběžka hodila chybu, teď nevím asi F9 nebo něco podébného – stačilo vypnout a zapnout ( tohle se mi stalo pouze asi dvakrát). Další závady byly ty, že třeba najednou přestane reagovat na plyn – přejíždím vozovku, rozjedu se a koloběžka přestane přidávat, takže se na druhý kraj vozovky musíte dostat odstrkáním..Opět perné chvilky…ale po vypnutí a zapnutí opět fungovala bez problému. Také se mi stalo, že se píchla zadní guma (střepy na cyklosteskách od bezdomovců a bujaré plzeňské mládeže). Sundat bezdušovou gumu bylo snadné, ale nasadit novou, s tím jsem se chvilku vztekal, ale nakonec za použití běžných zámečnických nebo jiných obdobných svěrek, které jsem postupně dotahoval a posouval, to šlo docela bez námahy, chce to najít ten grift…užití montpák nebylo pro mě dobré, svěrky jsou lepší. Přemýšlel jsem i nad plnou gumou, ale zatím nová guma koupená z aliexpresu za cca 600,- Kč drží.Koloběžka fungovala dobře s mírnými kosmetickými vadami až do nájezdu cca 350km (tachometr na koloběžce mírně kecá, má tendenci přidávat, takže místo 10km vám ukáže třeba 11). Po tomto mi jednoho rána koloběžka opět přestala nabíjet…a to ji nabíjím teprve cca 20 minut po jízdě, aby se vyrovnaly teploty. Zkusil sem to za dalších 30 minut a poté už se chytla a nabít šla. Po další odpolední cestě se mi z ničehož nic vypla ale úplně – za jízdy v koloběžce škublo a zhasl i displej a to i když byla plně nabitá. Šla zapnout a tak jsem si řekl, že to bude nějaká chybka a pokračoval jsem dál. Po dalších dvou kilometrech mi udělala to samé, ale s tím, že se mi ještě navíc zapla rekuperační brzda a koloběžka již nešla zapnout vůbec. Zadní kolo neustále brzdilo. Další 2 km jsem ji tlačil jak *** se zabržděným zadním kolem v 30 stupňovém vedru…Druhý den jsem ji odnesl na reklamaci (kupována v Datart), kde byli všichni příjemní, ochotní a bylo mi řečeno, že teď je reklamací koloběžek hodně – všechny značky všechny druhy, což souvisí s jejich letním používáním..Oprava proběhla v celku rychle, asi 2 týdny a kousek, kdy servis konstatoval vadný kontrolér, který byl vyměněn.Od této doby jsem ujel jen pár jízd, kdy se mi již 2x stalo, že mi koloběžka přestala reagovat na plyn jako před opravou, takže to připisuji spíše chybě softwaru. K dnešnímu dni byla vydaná nová aktualizace, ale ještě nebyl čas ji nahrát, tak třeba se to zlepší.Pokud bych se měl vyhádřit k praskajícím řidítkám, jak je v recenzích hojně zmiňováno – z tohoto jsem měl také strach a psal jsem výrobci ( přeprodejci MS Energy – výrobce je čína, chorvatsko si je jen upravuje podle svého), který mi odepsal, že všechny kusy jsou testované a k prasknutí může dojít pouze vinou uživatele. S tímto jsem při koupi počítal a ono, pokud se opravdu do řidítek opřete větší silou, tak se nepříjemě prohybají – je to hliníková slitina a ne kus železa a podle toho k tomu tak přistupuji: – když se rozjíždím a brzdím, tak vyvažuji hmotnost nohama a nakláněním a rozhodně se o řidítka neopírám vší silou, to se pak nedivím, že prasknou..Myslím si, že jsem to četl na diskuzi na youtubu k recenzentovi koloběžek Karotka – řidítka jsou od slova řídit, ne opírat, k tomu máte potom opěrku…A i když jsem se dvakrát dostal do situace, kdy jsem musel prudce brzdit a i přes snahu vyvážit balanc jsem se o řidítka docela slušně opřel – nepraskla!!!Když to ke konci schrnu, tak i přes kosmetické vady mi jízda neskutečně baví…baví mi to zrychlení a celkově je s ní zábava. Chodcům se snažím vyhýbat obloukem, i když těžko se jde dobře vyhnout někomu, kdo má sluchátka na uších a kouká do země a jde uprostřed cyklostezky…Není to koloběžka do terénu, ale do městského provozu, kdy zvládá překodrcat i nerovnosti velmi dobře. Po polní cestě jsem také jel a to v celku slušně, ale nesmí být moc velké nerovnosti – kamínky atd. přeci jen kolečka nejsou tak velká jako u kola.. A chce se o ni starat stejně jako o kolo – také občas promažete řetěz či vyčistíte kolečka, dotáhnete šroubky atd..Chce to občas nějakou údržbu ale to jako se vše…Za mě velmi dobrý stroj, který splní účel ke kterému je určen, hlavně za ty prachy bezkonkurenční a to i když má drobné kosmetické vady a i přes zatím jednu a snad jedinou reklamaci…
Ověřený zákazník
Háček pro složení koloběžky je velmi primitivní a je možný i úraz při rozpojení .
Ověřený zákazník
Tuto koloběžku mohu doporučit. Akorát pozor na brzdy, při intenzivním brzdění hrozí že si vyzkoušíte let vzduchem :-).
Ověřený zákazník
Vadí mi, že baterie nemá produktový list/datasheet (neznačková baterie). V návodu chybí podrobnější popis na běžnou údržbu, kterou můžu sama provádět ( mimo servisní středisko ) – jak se o koloběžku starat při používání např.: mazání, jak provádět kontrolu brzd atp.. V návodu je chybně uvedená firma, která zajišťuje servis. Dále v návodu chybí údaj na kolik mají být nahuštěny pneumatiky ( je uvedeno přímo na plášti kol ). Koloběžka při koupi měla značně podhuštěné zadní kolo. Zadní brzda se ovládá levou páčkou, což mi moc nevyhovuje. S ohledem na skutečnost, že řídítka se dají sklopit/složit, tak ani po dotažení nejsou úplně pevná ( na obou stranách je vůle ), ale nemá to vliv na funkčnost a dá se na to zvyknout.
Ověřený zákazník
Přečíst všechny zkušenosti zákazníků →
Koupit či neokoupit MS Energy e20?
Kupte, pokud…
Cestujete často na delší vzdálenosti
Díky extrémnímu dojezdu až 70 km na jedno nabití je tato koloběžka ideálním řešením pro ty, kteří se potřebují pohybovat na velké vzdálenosti bez nutnosti nabíjet.
Potřebujete rychlost
Díky vysoké maximální rychlosti 40 km/h je tato koloběžka skvělým pomocníkem, pokud potřebujete rychle překonávat vzdálenost ve městě.
Hledáte pohodlí a bezpečnost
Velká kola a tlumiče na předních i zadních kolech umožňují komfortní jízdu po městských silnicích a zaručují bezpečí při cestě.
Nekupujte, pokud…
Očekáváte plně funkční aplikaci
Pokud očekáváte, že budete moci využívat Plně funkční aplikaci pro sledování základních údajů jako je denní počítadlo a celkové najeté kilometry, mohl by pro vás být rušivý fakt, že aplikace není úplně dokonalá.
Upřednostňujete značkové baterie
Pokud preferujete kvalitní značkové baterie, tato koloběžka je nenabízí. Místo toho je vybavena neznačkovou baterií, která může snižovat celkový dojem z výrobku.
Preferujete intuitivní ovládání
Pokud máte rádi výrobky s intuitivním ovládáním, může vás trochu zklamat umístění brzd a méně pevná řídítka.
FAQ – Často kladené otázky
- Je třeba koloběžku nabíjet 8 hodin?
-
Ano, plné nabíjení trvá přibližně 8 hodin.
- Jakou maximální rychlostí může koloběžka jet?
-
Díky třírychlostnímu motoru může koloběžka jet rychlostí až 40 km/h.
- Jak se dá kontroler nabití?
-
Kontroler nabití a další informace o rychlosti jsou dostupné prostřednictvím LCD displeje na koloběžce.
- Jaký je maximální dojezd s touto koloběžkou?
-
Maximální dojezd na jedno nabití je až 70 km. Při brzdění se navíc energie vrací zpět do baterie, takže vydrží o něco déle.
- Je skládání koloběžky jednoduché?
-
Ano, skládání koloběžky je poměrně jednoduché a intuitivní. Vše je však také popsáno v návodu.
- Může brzda na levé straně ovlivnit bezpečnost koloběžky?
-
Není to ideální, ale neovlivňuje to výkonnost nebo bezpečnost koloběžky.
Parametry
Název produktu: | MS Energy e20 |
Typ produktu: | Elektrokoloběžky |
Výrobce: | Ms energy |
Výkon: | 500 W |
Nosnost: | 120 kg |
Max. rychlost: | 40 km/h |
Dojezd: | 70 km |
Hmotnost: | 20 kg |
Kapacita baterie: | 17500 mAh |
Chopper: | ne |
Se sedlem: | ne |
Pro dva: | ne |
Odpružené: | ano |
Skládací: | ano |
Barva: | bílé |
Fotogalerie
Průvodce světem elektrokoloběžek: Jak vybrat tu pravou?
Dnes se s námi podíváme na kategorii elektrokoloběžek. No, ale jak vybrat tu pravou? A na co se zaměřit při výběru? Tyto otázky se budeme snažit zodpovědět v tomto průvodci.
Jaké jsou možnosti?
Elektrokoloběžky můžete rozdělit do několika kategorií. Za prvé, je tu rozlišení podle výkonu motoru. Většinou se můžeme setkat s rozsahem od 250 W až do 1000 W. S rostoucím výkonem pak roste i váha elektrokoloběžky a samozřejmě i její cena.
Zároveň na trhu narazíte na koloběžky s různou kapacitou baterie. Zde platí, že čím větší kapacita, tím delší dojíždění. Ale pozor, kapacita baterie ovlivňuje také celkovou váhu vozítka.
Jak vybírat?
- Velikost a hmotnost: Koloběžku budete pravděpodobně často přenášet. Zvažte tedy, jakou hmotnost unesete. Zároveň se podívejte na velikost v složeném stavu – musí se vejít do vašeho bytu či auta.
- Další výbava: Zeptejte se, zda koloběžka disponuje světly, blatníky nebo stojánkem. Každý z těchto prvků může značně zvýšit komfort jízdy.
- Bezpečnost: V neposlední řadě pak nezapomínejte na bezpečnost. Brzdy by měly být silné a spolehlivé, světla dostatečně viditelná a pneumatiky měly by poskytovat dostatek gripu.
Výhody a nevýhody
Elektrokoloběžky přinášejí mnoho výhod. Jsou ekologické, praktické a zábavné. Umožňují vám přepravit se relativně rychle a bez velké námahy. Na druhé straně, je tu několik nevýhod. Musíte myslet na pravidelné dobíjení a jejich cena může být pro někoho překážkou.
Vždy je důležité zvážit všechny přednosti a slabiny daného modelu. Rozhodující faktory se mohou lišit pro každého z nás – někdo potřebuje koloběžku hlavně do města, jiný na venkov nebo do náročnějšího terénu.
Zkrátka a dobře, při výběru elektrokoloběžky byste měli vzít v potaz do jakého prostředí ji chcete využívat, jak často ji budete chtít přenášet a jaký je váš rozpočet. Myslete na své potřeby a možnosti a nebude se vám možná ani trochu stýskat po autě.